Sprawozdania finansowe - Narzędzie do automatyzacji
Do sprawozdań finansowych, e-sprawozdań oraz innych raportów
Jak działa myReporting
myReporting został stworzony z myślą o tym by raporty przygotowywane w formacie MS Word były automatycznie aktualizowane przy każdorazowej zmianie danych źródłowych zawartych w pliku MS Excel (tabele, pojedyncze komórki, wykresy).
Jakie problemy rozwiązuje nasze narzędzie
- Konieczność przenoszenia danych do odrębnego narzędzia generującego xml.
- Powtarzalne tworzenie różnorodnych raportów w Word.
- Konieczność wielokrotnego uaktualniania raportów z uwagi na zmiany danych bazowych.
- Czasochłonne wprowadzanie danych do raportu w formacie MS Word.
- Multiplikowanie danych wsadowych w zależności od przygotowywanego raportu.
Funkcjonalności
Wygodne tworzenie sprawozdań finansowych
W formacie dla sprawozdań według polskiej Ustawy o Rachunkowości, a planowana jest rozbudowa jego funkcjonalności o tworzenie sprawozdań w formacie XBRL.
Aktualizacja danych w dowolnych raportach
Narzędzie umożliwia bardzo intuicyjne połączenie danych pomiędzy dowolnymi plikami Excel i Word, a następnie aktualizację w pliku Word wszystkich danych lub dowolnie wybranych tabel, a nawet pojedynczych słów.
Kompatybilność z narzędziem do konsolidacji sprawozdań
Pliki Excel z danymi do sprawozdań finansowych mogą być jednocześnie wykorzystywane jako pakiety grupowe przez nasze inne narzędzie - eKonsolidacja.
E-sprawozdania w aplikacji myReporting XML
- Możliwość przygotowywania sprawozdań finansowych na podstawie tych samych plików i danych zarówno w tradycyjnej formie, jak i w wersji elektronicznej (format .xml w celu złożenia do KRS).
- Narzędzie zawiera wzorcowe pliki Excel i Word oparte na wzorze sprawozdania według ustawy o rachunkowości i zgodne ze strukturą logiczną wymaganą przez Ministerstwo Finansów.
- Pliki zawierają wiele usprawnień, np. formuły sprawdzające spójność matematyczną jak i zgodność ze strukturą logiczną.
- Narzędzia umożliwia również odczyt sprawozdań w formacie .xml.
Korzyści
Spójność danych
Poszczególne pozycje sprawozdania finansowego są zmapowane z planem kont. Daje to pewność, że sprawozdanie jest spójne z danymi źródłowymi.
Szybkie aktualizacje
Wystarczy jedno kliknięcie, aby wszystkie: tabele, daty, liczby i opisy w sprawozdaniu w Word i XML zostały automatycznie zaktualizowane o zmiany w danych źródłowych.
Pełna kontrola
Wbudowane w narzędzie kontrolki pozwalają na upewnienie się, że dane w sprawozdaniach podstawowych są spójne z danymi w informacji dodatkowej.
Elastyczność
Istnieje możliwość dostosowania wzoru sprawozdania finansowego w zakresie danych i formatu do indywidualnych potrzeb spółki.