Platforma whistleblowingowa - Sygnalista w organizacji
System wczesnego i anonimowego ostrzegania o nieprawidłowościach
Jak działa platforma whistleblowingowa
Platforma whistleblowing to system wczesnego ostrzegania o nieprawidłowościach w organizacji. Nasze rozwiązanie umożliwia zarówno skuteczne odbieranie zgłoszeń jak i prowadzenie postępowań wyjaśniających. Dzięki platformie sygnalista może pozostać anonimowy, dane dotyczące zgłoszenia są całkowicie bezpieczne a cały proces pozostaje zgodny z przepisami prawa (w tym przepisami RODO).
Jak nasze narzędzie odpowiada na potrzeby Twojej organizacji?
- Udostępniamy pracownikom kanał do anonimowego sygnalizowania nieprawidłowości w organizacji.
- Zapewniamy pracownikom możliwość zgłaszania pomysłów na usprawnienie procesów wewnętrznych.
- Oferujemy rozwiązanie pozwalające na odbieranie zgłoszeń oraz skuteczne prowadzenie postępowań wyjaśniających. Narzędzie jest elastyczne, łatwo można dostosować jego funkcjonalności do potrzeb i specyfiki organizacji.
- Zapewniamy wsparcie w przyjmowaniu zgłoszeń i ich wstępnej analizie (w tym w prowadzeniu dialogu z sygnalistą).
- Zapewniamy dodatkowe wsparcie w zbudowaniu kompleksowego systemy whistleblowing (diagnoza dojrzałości, opracowanie regulacji wewnętrznych, działania szkoleniowe i komunikacyjne).
Korzyści
Zgodność z przepisami prawa
Wdrożenie systemu whistleblowing pozwoli organizacji pozostać w zgodzie z przepisami prawa. Rozwiązanie w postaci platformy to jednocześnie gwarancja działania w zgodzie z przepisami RODO.
Bezpieczeństwo danych
Zapewnienie ochrony wszelkich danych udostępnionych na platformie. Dane wrażliwe gromadzone przez aplikację są własnością Twojej organizacji.
Efektywne zarządzanie
Skuteczne zarządzanie informacjami ze zgłoszeń poprzez monitorowanie postępowań wyjaśniających oraz możliwość prowadzenia dialogu z sygnalistą.
Raporty generowane w czasie rzeczywistym
Możliwość analizowania w czasie rzeczywistym otrzymanych zgłoszeń pod kątem ich istotności oraz statusu prowadzonych postępowań wyjaśniających.
Należyta staranność w dokumentacji
Możliwość gromadzenia w jednym miejscu wszystkich informacji i dokumentów dotyczących danego zgłoszenia.
Funkcjonalności
Anonimowość i kontakt z sygnalistą
Możliwość anonimowego zgłaszania, która nie wyklucza prowadzenia dialogu z sygnalistą.
Konfiguracja dostosowana do Twoich potrzeb
Możliwość samodzielnego konfigurowania niektórych z elementów aplikacji (np. praw dostępu, rodzajów raportów, listy wyboru).
Intuicyjny i przyjazny interfejs użytkownika
Wygodny w użyciu zarówno dla sygnalistów, jak i osób rozpatrujących zgłoszenia.
Wielojęzyczny interfejs użytkownika
Możliwość udostępnienia wielojęzycznego interfejsu.
Outsourcing procesu odbierania zgłoszeń
Zespół wykwalifikowanych ekspertów PwC może wesprzeć Twoją organizację w obsłudze platformy (wstępna analiza zgłoszeń oraz dialog z sygnalistą).
Jak wygląda proces budowy systemu whistleblowing
01
Wsparcie przedwdrożeniowe (do 2 tygodni)
- Przegląd i analiza funkcjonujących już w organizacji procedur i narzędzi.
- Przygotowanie rekomendacji przedwdrożeniowych.
02
Opracowanie dedykowanej regulacji wewnętrznej (do 2 tygodni)
Określenie zasad zgłaszania naruszeń, prowadzenia postępowań wyjaśniających i ochrony sygnalistów.
03
Udostępnienie platformy (zależnie od konfiguracji 1- 2 tygodnie)
Udostępnienie platformy do zgłaszania nieprawidłowości w postaci bezpiecznego kanału umożliwiającego anonimowe zgłaszania oraz kontakt z sygnalistą.
04
Wsparcie powdrożeniowe
- Szkolenia specjalistyczne.
- Działania komunikacyjne.
05
Outsourcing (w sposób ciągły)
Outsourcing obsługi platformy do zgłaszania nieprawidłowości do PwC.
Cena
Platforma whistleblowingowa
Cena obejmuje:
- Uruchomienie techniczne oraz konfigurację platformy
od 1,35 tys. zł
Opłata miesięczna
Wsparcie w rozpatrywaniu zgłoszeń
Cena obejmuje:
- Obsługę platformy do zgłaszania nieprawidłowości (wstępne rozpatrywanie zgłoszeń, do 30 materialnych zgłoszeń rocznie)
20 tys. zł
Opłata jednorazowa
Wewnętrzna procedura zgłaszania nieprawidłowości
- Opracowanie dedykowanej regulacji wewnętrznej
15 tys. zł
Opłata jednorazowa
Działania komunikacyjne
Cena obejmuje:
- Przygotowanie wytycznych w zakresie działań komunikacyjnych oraz dodatkowe działania promocyjne
od 7 tys. zł
Opłata jednorazowa
Dedykowane szkolenie
Cena obejmuje:
- Przeprowadzenie szkolenia dla pracowników w zakresie zgłaszania nieprawidłowości i ochrony sygnalistów
od 8 tys. zł
Opłata jednorazowa