Analiza prawna przesłanek złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości
Analiza prawna podstaw do złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości to usługa wyróżniająca się na tle konkurencji. Prawnicy PwC Legal, bazując na swojej wiedzy i wieloletnim doświadczeniu, przeprowadzają prawną analizę dokumentów finansowych i prawnych, aby ograniczyć ryzyko osobistej odpowiedzialności osób zarządzających podmiotami znajdującymi się w trudnej sytuacji finansowej.
Analiza prawna przesłanek złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości
Wsparcie prawne w kwestii oceny stanu niewypłacalności dedykowane jest dla podmiotów gospodarczych, które znalazły się w trudnej sytuacji finansowej. Klient otrzymuje profesjonalną analizę prawną konieczną do ustalenia, czy zachodzą przesłanki aktualizujące obowiązek złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości.
Pomoc ekspertów pozwoli na ograniczenie ryzyka osobistej odpowiedzialności cywilnej i karnej osób zarządzających podmiotami gospodarczymi poprzez weryfikację, czy powstał obowiązek złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości, a także innych obowiązujących wymogów prawnych.
Opis produktu
Zarządzający podmiotami gospodarczymi, które stały się niewypłacalne, są zobowiązani do terminowego złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości celem uniknięcia osobistej odpowiedzialności cywilnej i karnej. W sytuacjach granicznych ocena, czy już wystąpił stan niewypłacalności, nierzadko wymaga wiedzy specjalistycznej. Jej zasięgnięcie może pomóc osobom pełniącym kierownicze stanowiska podjąć decyzję, czy mogą – bez ryzyka osobistej odpowiedzialności – kontynuować działalność podmiotu bądź też czy są zobowiązani złożyć wniosek o ogłoszenie jego upadłości. Analiza może być szczególnie cenna także dla nowych członków zarządu, którzy w krótkim czasie muszą zorientować się w sytuacji finansowej spółki, aby zweryfikować, czy nie grozi im odpowiedzialność za niedochowanie wymogu terminowego złożenia wniosku.
Analiza prawna wystąpienia stanu niewypłacalności pozwoli określić, czy ziściły się przesłanki, które nakładają obowiązek złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości, a jeśli tak, to w jakim terminie. Prawnicy kancelarii PwC Legal przeanalizują – pod kątem prawnym - sytuację finansową podmiotu oraz udzielą informacji co do ewentualnych dalszych kroków koniecznych do podjęcia w sprawie.
Nasi doświadczeni prawnicy i doradcy restrukturyzacyjni oferują również usługi doradztwa prawnego na etapie złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości i w toku prowadzonego postępowania upadłościowego.
Korzyści programu do obsługi RODO
Kontrola, bezpieczeństwo i rozliczalność działań
Łatwe zarządzanie zgodnością z RODO i całą dokumentacją. Zapewnienie spełnienia zasady rozliczalności dzięki specjalnie zaprojektowanym funkcjonalnościom oraz wbudowanym metodykom.
Efektywność
Większa efektywność działań oraz wsparcie w wypełnianiu codziennych zadań przez IOD dzięki zaprojektowanemu systemowi workflow, automatycznej analizie ryzyka, wbudowanemu katalogowi zagrożeń i automatycznemu generowaniu raportów.
Standaryzacja
Wsparcie dla organizacji w ocenie skutków dla ochrony danych (DPIA) dzięki specjalnie zaprojektowanym funkcjonalnościom i ustandaryzowanemu podejściu do procesu.
Główne funkcjonalności
Analiza ryzyka i DPIA
Wykonanie wstępnej analizy ryzyka oraz DPIA przy wykorzystaniu predefiniowanego katalogu zagrożeń. Wyniki analizy widoczne są na dashboardzie.
Rejestr czynności przetwarzania
Prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych realizowanych obecnie, w przeszłości lub dopiero planowanych. Pełna integracja z analizą ryzka.
Rejestry procesora i odbiorców danych
Zarządzanie relacjami z odbiorcami danych oraz jednostkami powierzającymi przetwarzanie danych i przechowywanie w jednym miejscu kluczowych informacji na ich temat.
Automatyczny workflow zadań
Zarządzanie i delegacja zadań wynikających z przeprowadzonej analizy ryzyka i mających na celu osiągnięcie akceptowalnego przez organizację poziomu ryzyka.
Zarządzanie dokumentacją
Prowadzenie repozytorium dla dokumentacji prawnej i organizacyjnej (polityki, procedury, mapy procesów, analizy luki, wzory dokumentów).
Zarządzanie naruszeniami
Zautomatyzowana metodyka oceny ryzyka naruszenia praw i wolności podmiotów pozwala podejmować szybkie i trafne decyzje o ew. powiadamianiu podmiotów i organu.
Zarządzanie prawami podmiotów
Ułatwia realizację zasady rozliczalności poprzez: rejestrację zgłoszeń podmiotów o realizację ich praw oraz udokumentowanie komunikacji z podmiotami danych.
Indywidualny dziennik IOD
Udokumentowanie dodatkowych działań Inspektora Danych Osobowych ułatwiających zapewnienie zgodności organizacji z RODO.
Proces wdrożenia DPO Tool
- Wdrożenie wersji cloud zajmuje tylko 1 dzień i polega na nadaniu odpowiednich dostępów do narzędzia.
- Przygotowanie środowiska pod wdrożenie wersji on premise wymaga ścisłej współpracy z nami. Po naszej stronie gwarantujemy:
01
Instalację narzędzia
Czas trwania: 1 dzień
02
Dostosowanie dokumentacji i import danych
Czas trwania: 4 dni
03
Przeprowadzenie dedykowanego szkolenia
Czas trwania: 3-4 godziny